איך משיגים ויזה לישראל?

מערכת שורש  כג תשרי, תשעט  10/2/2018

לפניכם הסברים ומידע רלבנטי וחשוב בנושא של ויזה לישראל
.......................

איך משיגים ויזה לישראל?
ויזה לישראל נדרשת מסיבות שונות ומטעמים שונים. קיימים סוגים שונים של אישורים עבור מי שרוצה להיכנס למדינה, לעבוד, ללמוד או לבקר קרובים. חשוב להכיר את החוקים ולדעת אילו אישורים יש להפיק וכיצד למלא נכון את הטפסים הנדרשים על מנת להשיג את הוויזה המבוקשת לפי הצורך. לפניכם הסברים ומידע רלבנטי וחשוב בנושא של ויזה לישראל.

אישורים ארעיים מול אישורים קבועים
יש להבחין בין שני סוגים של אישורים: ארעיים לעומת קבועים. אישור קבוע הוא למשל, אישור עלייה לארץ. על פי חוק השבות, כל יהודי זכאי לעלות לישראל, לאחר שעבר תהליך בדיקה של הבקשה, הוא יוכל להשיג אישור זה בקונסוליה במדינה בה הוא שוהה טרם עלייתו.
אישורים ארעיים יכולים להינתן במקרים דוגמת אישור תלמיד, לכל מי שרוצה ללמוד בארץ, כאשר קטין לא יכול לקבל אישור זה בלי הסכמת שני הוריו או האפוטרופוס החוקי שלו.

אישור ארעי נוסף ניתן לאיש דת שמגיע לביקור בארץ לצורך מילוי תפקידו בישראל וכן קיימת אשרת עבודה באישור משרד הפנים. אשרה נוספת היא לקרובים שמגיעים לביקור עד 3 חודשים וניתן להאריך אותה בנסיבות מסוימות. קיימים הפקת אישורים גם בפרויקטים מוכרים כמו עבור המשתתפים בפרויקט תגלית ועבור המשתתפים בפרויקט מסע.

הוצאת ויזה לישראל לצורך ביקור אינה נדרשת מרוב המבקרים והתיירים ממדינות מערביות, אך מבקרים ממדינות מסוימות יידרשו לתהליך הפקת ויזה קודמת להגעה למדינה. יש להיכנס לאתר משרד החוץ או לאתר הקונסוליה של המדינה על מנת להדוק את ההסדר בנושא של ויזה לארץ.

קיימים מקרים חריגים כמו הפקת אשרות לביקור רב פעמי למחזיקי דרכון לאומי סיני, אלה יכולים לקבל אשרה שתקפה עד 10 שנים ויכולים לשהות בישראל עד 90 יום בכל ביקור ועד 180 יום בשנה.

כיצד מוציאים ויזות?
הפקת האשרות משתנה לפי הצורך והרקע של מבקש האשרה. כך למשל, במקרה של ויזת סטודנט, יש למלא ולחתום על טופס בקשת כניסה ולמלא טפסי בקשה כפי שניתנים להורדה באתר משרד החוץ, לצרף שתי תמונות דרכון, יש לצרף אישור קבלה ללימודים מהמוסדות המוכרים להשכלה גבוהה ולהציג דרכון בתורף לכל תקופת הלימודים. כמו כן, יש לשלם דמי אגרה. במקרה של בני זוג וילדים של מקבלי אשרות המעוניינים לבקר אותם בארץ, יש למלא ולחתום על טופס בקשה ייחודי, לצרף תמונות דרכון ולשלם אגרה ובמקרה של אישור עבודה נדרשים מסמכים שונים לרבות תעודת יושר מאומתת ואף אישור על בדיקות רפואיות, אך רק כאלה שבוצעו במרפאות או בבתי חולים שמוכרים לקונסוליה, כמו כן, נדרשת הצהרה על נטילת טביעת אצבע, תמונות דרכון. לצורך הפקת אשרת ביקור ידרשו דרכון שבתוקף למשך השהייה בישראל, חתימה על טופס ייחודי שניתן להורדה באתר של משרד החוץ המתייחס לאשרת כניסה לארץ, העתק מצולם של דרכון, הוכחה לאמצעים כספיים, תמונות דרכון והצגת הזמנה לכרטיסי טיסה הלוך וחזור לישראל וחזור מישראל. יש לשם גם דמי אגרה לטיפול בבקשת האשרה.

מה עושים במקרים מורכבים?
יש לשים לב שבמקרים מסוימים, הקונסול הדן בבקשות לויזה רשאי לבקש מסמכים נוספים. כמו כן, יתכנו אתגרים שונים בהפקת אשרות במקרים מיוחדים, כאשר הבקשה נדחית או מורכבת, במיוחד בכניסה ושהייה של תיירים ולכן, כדאי לפנות במקרים אלה לעו"ד משרד הפנים המתמחה בהגשת בקשות ויזה לישראל. עו"ד הבקיא בחוק וידע ללוות אתכם בתהליך של הגשת הבקשה, לרבות המסמכים הרלבנטיים, מילוי הטפסים בדרך הנכונה שעשויה לשפר את סיכוי קבלת הבקשה וכדומה.